Vårkänslan

Om vårkänslor, träningsambitioner, dejting och livet i stort

Nygammalt tema: Hälsa

Lämna en kommentar

Vid årsskiftet beslutade jag, som jag också skrev här på bloggen, att temat för 2016 skulle vara närvaro. Det skulle handla om kvalitetsumgänge, tid för reflektion, medvetna val och att implementera kunskaper.

Och så händer det här. Jag skadar knät igen och får en påminnelse om att förra årets tema, hälsa, inte är avslutat. Jag har inte uppnått hälsa på alla plan. Axlar och rygg är bättre, men inte bra. Stressen är mer under kontroll, men inte borta. Och tydligen är inte heller knät helt färdigt.

Således återgår jag nu till mitt gamla tema. Hälsa ska vara mitt riktmärke när jag står inför beslut kring hur jag ska leva eller prioritera i år. Jag ska bli frisk och må bättre i kropp och själ och det får ta de resurser som behövs.

Ett steg tillbaka för att komma framåt.

Och som min coach påpekade idag vid vårt tredje och sista samtal: Det hör ju ihop! Hälsan handlar om helheten och helheten kräver närvaro. Så närvaron med dess olika delar får följa med ändå, men högst upp på listan står hälsan.

Lämna en kommentar